Reacties van deelnemers

Mooi om te mogen ervaren hoe gepassioneerd er door verschillende sprekers (pedagogen, leerkrachten en atelierista’s) wordt gesproken over het werken met kinderen. En hoeveel tijd en ruimte kinderen hier van jongs af aan krijgen om te mogen ontdekken en experimenteren.

Deelnemer over de passie die ze ervoer

Bij Remida wordt gewerkt met wat vaak wordt gezien als “afval”, maar door deze materialen een nieuwe functie te geven, leren kinderen en volwassenen de waarde van hergebruik en ecologische verantwoordelijkheid. Het inspireert een ieder de dialoog aan te gaan met het materiaal en daarmee je eigen ideeën tot leven te brengen.


Deelnemer over het bezoek bij REMIDA

Tijdens onze studiereis naar Reggio Emilia (georganiseerd door @pedagogiek07 ) heb ik geleerd hoe de peilers en de waarden van deze benadering in elke stap worden verweven. Het conceptuele denken raakte mij diep: het gaf me de logica waar ik naar zocht. 



Deelnemer over de principes van de Reggio approach

Wat ze bij Perron 07 hebben opgebouwd, is een inspirerend voorbeeld van hoe de Reggio-principes kunnen worden vertaald naar een Nederlandse context.

Deelnemer over de Terugkom dag

Als pabo-student én als pabo-docent zagen we hoe zorgvuldige documentatie creativiteit verbindt met leerdoelen. De reis bewijst dat kindgerichte pedagogiek tegelijk inspirerend en kan bijdrage aan de leerdoelen.

Duo-perspectief (pabo-student & docent)

Elke ruimte in Reggio nodigt uit tot onderzoek. Je vóelt dat kinderen geen ‘leerlingen in wording’ zijn, maar mede-architecten van hun toekomst.

Deelnemer – atelier-pedagoog